1.
Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor faţă de prevederile
aprobate pe total cheltuieli de sănătate:
- sub 95% 0
puncte;
- 96-98% 4
puncte;
- 99-100% 5
puncte.
2.
Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor faţă de creditele bugetare
deschise aprobate pe total cheltuieli de sănătate:
- sub 95% 0
puncte;
- 96-98% 4
puncte;
- 99-100% 5
puncte.
3.
Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor faţă de prevederile
aprobate pe total cheltuieli titlul VIII - Asistenţă socială, inclusiv
cheltuielile deduse de angajatori:
-
sub 95% 0 puncte;
-
96-98% 4 puncte;
-
99-100% 5 puncte.
4.
Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor faţă de creditele bugetare
deschise aprobate pe total cheltuieli titlul VIII Asistenţă socială:
-
sub 95% 0 puncte;
-
96-98% 4 puncte;
-
99-100% 5 puncte.
5.
Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor faţă de prevederile
aprobate pe total cheltuieli titlul II - Bunuri şi servicii Materiale şi
prestări servicii cu caracter medical:
-
sub 95% 0 puncte;
-
96-98% 4 puncte;
-
99-100% 5 puncte.
6.
Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor faţă de creditele bugetare
deschise aprobate pe total cheltuieli titlul II - Bunuri şi servicii -
Materiale şi prestări servicii cu caracter medical:
-
sub 95% 0 puncte;
-
96-98% 4 puncte;
-
99-100% 5 puncte.
7.
Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor faţă de prevederile
aprobate pe total cheltuieli din cadrul Programului naţional cu scop
curativ:
-
sub 95% 0 puncte;
-
96-98% 4 puncte;
-
99-100% 5 puncte.
8.
Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor faţă de creditele bugetare
deschise aprobate pe total cheltuieli din cadrul Programului naţional cu
scop curativ:
-
sub 95% 0 puncte;
-
96-98% 4 puncte;
-
99-100% 5 puncte.
9.
Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor faţă de prevederile
aprobate pe total cheltuieli din cadrul Programului naţional privind
asigurarea serviciilor medicale, a medicamentelor şi dispozitivelor
medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate:
-
sub 95% 0 puncte;
-
96-98% 4 puncte;
-
99-100% 5 puncte.
10.
Realizarea trimestrială şi anuală a plăţilor faţă de creditele bugetare
deschise aprobate pe total cheltuieli din cadrul Programului naţional
privind asigurarea serviciilor medicale, a medicamentelor şi
dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de
sănătate:
-
sub 95% 0 puncte;
-
96-98% 4 puncte;
-
99-100% 5 puncte.
11.
Gradul de realizare a plăţilor privind sumele reprezentând indemnizaţii
de concedii medicale achitate angajatorilor faţă de sumele solicitate
prin cererile de restituire potrivit art. 38 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de
asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 399/2006, cu modificările ulterioare:
-
sub 95% 0 puncte;
-
96-98% 4 puncte;
-
99-100% 5 puncte.
12.
Gradul de realizare a plăţilor privind sumele reprezentând indemnizaţii
de concedii medicale achitate persoanelor fizice faţă de sumele
solicitate prin certificatele medicale depuse la casele de asigurări de
sănătate:
-
sub 95% 0 puncte;
-
96-98% 4 puncte;
-
99-100% 5 puncte.
13.
Gradul de acces al asiguraţilor la informaţiile de interes public
specifice CAS:
-
100% 5 puncte;
-
50-99% 2 puncte;
-
sub 50% 0 puncte.
14.
Gradul de asigurare a transparenţei decizionale la nivelul CAS pentru
creşterea nivelului de responsabilitate faţă de asiguraţi:
-
100% 5 puncte;
-
50-99% 2 puncte;
-
sub 50% 0 puncte.
15.
Gradul de satisfacţie al asiguraţilor pe baza chestionarului de
evaluare, aprobat prin ordinul preşedintelui CNAS (un chestionar pe
semestru)***:
-
50-100% 5 puncte;
-
20-49% 3 puncte;
-
sub 20% 1 punct.
16.
Monitorizarea consumului lunar de medicamente, faţă de sumele aprobate
prin buget cu această destinaţie:
-
monitorizare 5 puncte;
-
monitorizare parţială 0 puncte.
17.
Informarea furnizorilor de medicamente cu privire la medicii care nu mai
sunt în relaţie contractuală cu CAS:
-
informare 5 puncte;
-
informare parţială 0 puncte.
*)
Se va avea în vedere personalul absolvent de studii superioare de
specialitate.
**) Numărul posturilor cu studii superioare de specialitate aprobat va
include şi numărul posturilor transformate în urma avansării în clasă.
***) Numărul optim de asiguraţi intervievaţi care vor constitui
eşantionul de lucru este de 400 asiguraţi. În rapoartele de evaluare se
va preciza numărul asiguraţilor (valoarea absolută şi procentuală din
totalul persoanelor intervievate care au răspuns la chestionar) aferent
fiecărei variante posibile de răspuns în parte, pentru fiecare întrebare
a chestionarului de evaluare.
18.
Modalitatea de contractare de servicii medicale respectă prevederile
contractului-cadru şi ale normelor de aplicare a acestuia:
┌──────────────────────────────────────────────────────┬────────────┬──────────┐
│ │ Da │
Nu │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────┤
│Existenţa tuturor documentelor necesare încheierii │ 1,5 puncte │ 0
puncte │
│contractelor cu furnizorii pe toate domeniile de │
│ │
│asistenţă medicală, medicamente şi dispozitive │
│ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────┤
│Încheierea contractelor cu furnizorii de servicii │ 2 puncte │ 0
puncte │
│medicale şi medicamente, cu încadrarea în sumele │
│ │
│aprobate la nivelul CAS, pentru fiecare domeniu │
│ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────┤
│Stabilirea valorilor de contract pe toate domeniile │ 1,5 puncte │ 0
puncte │
│de asistenţă medicală şi medicamente, cu respectarea │
│ │
│criteriilor stabilite de actele normative în vigoare │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────┘
19.
Respectarea termenului de finalizare a procesului de contractare:
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┐
│Respectarea termenului de finalizare a procesului de contractare │ 5
puncte │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Nerespectarea termenului de finalizare a procesului de contractare │ 0
puncte │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┘
20.
Corectitudinea situaţiilor transmise referitoare la activitatea
desfăşurată de furnizorii de servicii medicale, medicamente şi
dispozitive medicale, pe baza contractelor încheiate de casa de
asigurări de sănătate cu aceştia (acest indicator se referă la
respectarea formatului în care sunt solicitate datele, formulelor de
calcul, cerinţelor formulate prin note/precizări):
-
100% 5 puncte;
-
95-99% 3 puncte;
-
90-94% 2 puncte;
-
sub 95% 0 puncte.
21.
Gradul de acces al asiguraţilor la medicamente în tratamentul
ambulatoriu (trimestrial/semestrial/anual):
Număr de zile în care s-au eliberat medicamente cu şi fără
contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu,
corespunzător tuturor farmaciilor în contract cu CAS
─────────────────────────────────────────────────────────── x 100
Număr de zile pentru care farmaciile trebuie să elibereze
medicamente conform contractelor încheiate cu CAS
-
80-100% 5 puncte;
-
71-79% 3 puncte;
-
60-70% 2 puncte;
-
sub 60% 0 puncte.
22.
Gradul de îndeplinire a recomandărilor aprobate prin rapoartele de
audit, cu termene de realizare în perioada de raportare:
-
sub 50% 0 puncte;
-
51-60% 1 punct;
-
61-70% 2 puncte;
-
71-80% 3 puncte;
-
81-90% 4 puncte;
-
91-100% 5 puncte.
23.
Întocmirea şi transmiterea către CNAS a raportărilor (sub aspectul
conţinutului şi respectarea termenelor):
-
sub 51% 0 puncte;
-
51-60% 1 punct;
-
61-70% 2 puncte;
-
71-80% 3 puncte;
-
81-90% 4 puncte;
-
91-100% 5 puncte.
24.
Număr de module SIUI-ERP aflate în producţie la nivelul CAS:
-
cel puţin 10 module 5 puncte;
-
5-9 module 3 puncte;
-
sub 5 module 0 puncte.
25.
Gradul de implicare în implementarea, integrarea şi operarea SIUI-ERP:
-
peste 95% 5 puncte;
-
90-95% 3 puncte;
-
sub 90% 0 puncte.
26.
Gradul de implicare privind politicile de securitate a datelor:
-
sub 51% 0 puncte;
-
51-60% 1 punct;
-
61-70% 2 puncte;
-
71-80% 3 puncte;
-
81-90% 4 puncte;
-91-100% 5 puncte.
27.
Numărul formularelor emise corect în aplicarea documentelor
internaţionale cu prevederi în domeniul sănătăţii la care România este
parte (regulamente europene, acorduri etc.), din total formulare
eliberate:
-
91-100% 5 puncte;
-
70-90% 3 puncte;
-
sub 70% 0 puncte.
28.
Termenul de răspuns la solicitările instituţiilor competente şi/sau a
organismelor de legătură:
-
0-30 de zile 5 puncte;
-
peste 30 de zile 0 puncte.
29.
Număr de litigii pierdute prin comisia de arbitraj sau prin alte
instanţe de judecată*):
-
0 5 puncte;
-
1 4 puncte;
-
3 3 puncte;
-
peste 3 0 puncte.
*)
Numai pentru litigiile în care CAS a avut calitatea de pârâtă şi care au
ca obiect aspecte din perioada mandatului preşedintelui-director general
şi în care au fost pronunţate hotărâri definitive şi irevocabile.
30.
Numărul de litigii cu asiguraţii/furnizorii de servicii medicale,
medicamente şi dispozitive medicale, ca urmare a neprimirii unui răspuns
din partea CAS în termenul legal:
-
0 5 puncte;
-
1 3 puncte;
-
2 1 punct;
-
peste 2 0 puncte.
31.
Număr de contestaţii admise de Consiliul Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor şi rămase definitive şi irevocabile, ca urmare a
procedurilor de achiziţie**) derulate de CAS:
-
0 5 puncte;
-
1 4 puncte;
-
2 3 puncte;
-
peste 2 0 puncte.
**) Proceduri derulate de CAS în perioada mandatului
preşedintelui-director general.
32.
Respectarea termenului de raportare a indicatorilor specifici
programelor de sănătate:
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┐
│Respectarea termenului de raportare │ 5
puncte│
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Întârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 1-3 zile │ 4
puncte│
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Întârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 4-7 zile │ 3
puncte│
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Întârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 8-11 zile │ 2
puncte│
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Întârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 12-15 zile │ 1
punct │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Întârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 15 zile │ 0
puncte│
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┘
33.
Corectitudinea indicatorilor raportaţi, specifici programelor de
sănătate:
-
100% 5 puncte;
-
80-99% 4 puncte;
-
60-79% 3 puncte;
-
40-59% 2 puncte;
-
20-39% 1 punct;
-
sub 20% 0 puncte.
34.
Gradul de implicare în realizarea şi implementarea politicilor Uniunii
Europene:
-
sub 51% 0 puncte;
-
51-60% 1 punct;
-
61-70% 2 puncte;
-
71-80% 3 puncte;
-
81-90% 4 puncte;
-
91-100% 5 puncte.
35.
Nivelul de implementare a sistemului de control managerial intern la
nivelul CAS:
┌──────────────────────────────────────────────────────┬────────────┬──────────┐
│ │ Da │
Nu │
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────┤
│Existenţa registrului de riscuri │ 1,5 puncte │ 0
puncte│
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────┤
│Existenţa programului de dezvoltare a sistemului de │
│ │
│control managerial │ 1 punct │ 0
puncte│
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────┤
│Existenţa deciziei de constituire a comisiei de │
│ │
│monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică │
│ │
│pentru dezvoltarea sistemului de control managerial │ 1 punct │ 0
puncte│
├──────────────────────────────────────────────────────┼────────────┼──────────┤
│Existenţa procedurilor de lucru formalizate pe │
│ │
│activităţi, actualizate şi complete │ 1,5 puncte │ 0
puncte│
└──────────────────────────────────────────────────────┴────────────┴──────────┘
36. a)
Respectarea termenelor de raportare stabilite pentru
solicitările/studiile efectuate de Centrul de Prognoză şi Planificare:
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┐
│Respectarea termenului de raportare │ 5
puncte │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Întârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 1-3 zile │ 4
puncte │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Întârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 4-7 zile │ 3
puncte │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Întârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 8-11 zile │ 2
puncte │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Întârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 12-15 zile │ 1
punct │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│Întârzierea raportărilor CAS pe suport de hârtie: peste 15 zile │ 0
puncte │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────┘
b) Corectitudinea situaţiilor transmise
referitoare la solicitările/studiile efectuate de Centrul de Prognoză şi
Planificare. Respectarea formatului în care sunt solicitate datele, a
formulelor de calcul şi a cerinţelor formulate prin note şi precizări:
-
100% 5 puncte;
-
95-99% 3 puncte;
-
sub 95% 0 puncte.